داروی فشارخون و درمان کامل دیابت درحیوانات

 6 نوامبر 2014- یک نوع داروی مشهورفشارخون بنام verapamilتوانست دیابت را درمدلهای جانوری این بیماری کاملاً معکوس کند. این تحقیقات توسط دانشمندان دانشگاه  آلاباما در بیرمنگام انجام گردید.

 TXNIPپروتئینی که موجب افزایش سلولهای بتا در پاسخ به بیماری دیابت میگردد نهایتاً منجر به مرگ سلولهای بتا در پانکراس شده و از تولید انسولین دربدن جلوگیری می کند. وراپامیل ظاهراً موجب کاهش پروتئین TXNIPدرسلولهای جزایرانسانی شده و می تواند به معکوس نمودن فرآیند بیماری دیابت کمک کند.

 Fernando Ovalleیکی از  نویسندگان این مقاله می گوید: درحال حاضر با تجویز انسولین و یا سایر  داروهای کاهنده ی قندخون  می توانیم  مقدار قند خون را در بیماران دیابتی  کنترل کرده و تا حدی از عوارض دیابت بکاهیم اما تاکنون راهی برای توقف تخریب سلولهای  بتا وجود نداشت و بیماری  بصورت  پیشرونده  روز به روز وخیم تر می گردید.

انجام کارآزمایی بالینی  درسال 2015

با اعطأ یک میلیون دلار از طرف موسسه ی  تحقیقات دیابت  جوانان (JDRF)محققان یک کارآزمایی بالینی را برای  بررسی اثر verapamilبرمعکوس نمودن دیابت در انسان درسال 2015 آغاز خواهند  کرد. این کارآزمایی شامل 52 بیمار (19 تا 45 سال) است که بیماری دیابت درآنها درطی 3 ماه گذشته شناسایی شده است. به بیماران داروی وراپامیل یا پلاسبو بمدت یکسال داده خواهد شد و کارآزمایی درحالی انجام می شود که بیماران توسط پمپ انسولین درمان و کنترل می شوند.

چنانچه وراپامیل درانسان بخوبی عمل کند، یک انقلاب واقعی دردرمان دیابت  اتفاق خواهد افتاد وسالانه  از صرف بیلیونها دلار جلوگیری  خواهد شد.

منبع:www.battlediabetes.com